Skip to content

Filmy promocyjne na świecie

Sądzisz, że filmy promocyjne wszędzie wyglądają tak samo? A zatem jesteś w błędzie!
Zaprezentowanie tego samego spotu widzom mieszkającym zarówno w Kanadzie jak i w Chinach może skutkować wielką katastrofą. Wynika to głównie z odmienności kulturowych – zostanie wychowanym w konkretnym kraju ma ogromny wpływ na to, jak odbieramy dany przekaz.
Azjaci ponad wszystko nie znoszą nachalności. Amerykanie są otwarci i uwielbiają wolność. Dla Europejczyków wszystko musi mieć ręce i nogi. A to dopiero fundamentalne różnice między poszczególnymi kontynentami – gdybyśmy wgłębili się w zwyczaje wybranych krajów, sprawa byłaby jeszcze bardziej skomplikowana.
Spójrzmy chociażby na filmy reklamowe Warszawa stworzone dla Japończyków – dla ludzi mieszkających w Polsce to jeden wielki kabaret! Często zdarza się, że na wydarzeniach przeznaczonych dla miłośników Kraju Kwitnącej Wiśni są organizowane panele, na których puszcza się właśnie tego typu spoty.
Ogrodnik płaczący ze wzruszenia, bo gąsienice nie chcą mu oddać groszku. Aktorzy pokazujący dziwne miny i tańczący skomplikowane układy. Produkt, który śpiewa piosenkę. Brzmi zabawnie? Dla nas, Polaków – może i tak. Ale trzeba mieć świadomość, że ludzie, dla których powstają wspomniane filmy promocyjne, podchodzą do tego typu przekazów ze śmiertelną powagą.